Wyszukiwarka

Twoja wyszukiwarka

Pole wyszukiwania

środa, 5 października 2011

Opis techniczny Opel Vectra B



W klasie średniej jednym z liderów sprzedaży jest Opel Vectra. Samochód ten od samego początku cieszy się ogromną popularnością, a jego producent nieustannie go unowocześnia. Vectra występuje jako hatchback, sedan i kombi, a wszystkie odmiany odznaczają się przestronnym wnętrzem, dynamicznymi silnikami i starannym wykonaniem. Tym samym za przystępną cenę

 klient otrzymuje całkiem solidne auto.Pierwszy model Vectry został wypuszczony na rynek w 1988 roku i od tego czasu „dorobiła się” trzech wersji. Vectra A zastąpiła Opla Asconę i była dostępna jedynie jako sedan lub hatchback. Zaprojektował ją główny projektant Opla Wayne Cherry. Później na jej bazie stworzono wersje coupé – Opla Calibrę.Wprowadzona w 1995 roku wersja B dostępna już była także w wersji kombi. Jej cechami charakterystycznymi były reflektory z przejrzystego szkła, nowe kolory lakieru, nowy kształt maski tyłu, większe lusterka zewnętrzne, lakierowane klamkidrzwi

 i drobne zmiany we wnętrzu.

Można wybierać spośród kilku jednostek napędowych, najpopularniejsze to benzynowe 1,6 l/ 75 i 101 KM, 1,8 l/ 116 KM, 2,0 l 16V/ 136 KM oraz diesel 2,0 l TDI o mocy 82 i 101 KM. Samochódczęsto spotykany na naszych drogach, co świadczy o dużej popularności wśród kierowców.


OCENA TECHNICZNA
Samochód znacznie ulepszony od poprzedniej wersji jest moim zdaniem bardziej przestronny i bardziej komfortowy, może to być spowodowane tym że do produkcji wykorzystano wiele elementów z Omegi czyli auta o klasę lepszego. Został powiększony rozstaw osi, polepszono znacznie wygląd, /Fot. 1, 2 3/ lusterka tworzą zgrabna całość z linią nadwozia /Fot. 4/. Po feceliftingu znacznie ulepszono zabezpieczenie antykorozyjne, gdyż pojazdy z początku produkcji drugiej generacji Vectry borykają się niestety z korozją. Zdania użytkowników są podzielone, jedni twierdza że lepsze są modele przed „ulepszeniem" inni że po. Faktem jednak jest to, że po liftingu samochód zbierał dużo więcej pochlebnych recenzji niż przed rokiem 1999.


TYPOWE USTERKI

Układ kierowniczy

Układ kierowniczy również przeniesiony z Omegi jest bardzo precyzyjny. Po sporych przebiegach mogą pojawić się nieszczelności układu kierowniczego, /Fot. 5/ wybijanie elementów przekładni często wymienia się końcówki drążków.

Skrzynia biegów

Skrzynia mechanicznie bez zastrzeżeń, jednak często pojawiają się wycieki w okolicach uszczelniaczy półosi i na łączeniach elementów także w okolicach wybieraka biegów.

Sprzęgło

Element mało awaryjny przy dobrej eksploatacji wytrzymuje wiele kilometrów, nie stwierdzono powtarzających się poważnych usterek.

Silnik

Silniki są dobrze dobrane i nie ma z nimi większych problemów /Fot. 6/,choć opinie użytkowników jak i warsztatów są zgodne co do jednego mniej awaryjne są silniki ośmiozaworowe. Pod względem kosztów również są mniej kosztowne, prosty przykład to zalecenia producenta odnośnie układu rozrządu silniki ośmiozaworowe wymiana paska co 120 tysięcy km lub co 8 lat, a 16-to zaworowe wymiana co 60 tysięcy lub co 4 lata. W silnikach 16-to zaworowych awaryjne są czujniki położenia wału, silniki te są bardziej podatne na zużywanie oleju. Czasami może się zdążyć awaria przepływomierza, a w silnikach diesla może dojść do uszkodzenia układy wtrysku, wycieki oleju w najdziwniejszych miejscach

Hamulce

Układ hamulcowy jest dopracowany dość dobrze, czasami może dojść do zapieczenia elementów prowadnic zacisków oraz linki hamulca pomocniczego poza tym normalne zużycie eksploatacyjne. Przy dużych przebiegach konieczna może być wymiana kompletu tarcz i klocków, czasami wadliwie działa układ ABS co najczęściej jest spowodowane uszkodzeniem jednego z czujników przy kolach. Częste są przetarcia przewodów czujnika. Często mocno skorodowany jest układ wydechowy.

Karoseria

Auta z początku produkcji mogą mieć poważne ślady korozji, jednak po liftingu zadbano aby karoseria była bardziej odporna na korozję. W samochodach z przed 1999 roku należy sprawdzić mocowanie elementów zawieszenia do karoserii, tzw. dzwony w zawieszeniu przednim oraz stan progów i tylnych nadkoli, gdyż właśnie tam najczęściej pojawia się korozja.

Instalacja elektryczna

Częstym awariom ulegają sterowania elektrycznie opuszczonych szyb, zdążają się drobne awarie elektroniki, zacierają się siłowniki zamka centralnego, często wymienia się regulatory napięcia alternatora. Może się zdarzyć wybicie tulejek rozrusznika objawiające się utrudnionym rozruchem, twardną kable co powoduje pękanie izolacji

10 komentarzy:

  1. Słyszeliście o www.autoszybykarad.pl? Co myślicie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wymiana szyb? Warto skorzystać z usług Auto Szyby Karad www.autoszybykarad.pl/" to pestka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dokładnie pamiętam kiedy u mnie w domu był czas, że wszystko to co zawierało gumę to zaczęło się psuć. Prym w awariach wiodły uszczelki, czy inne gumowe elementy. Oczywiście czasami był wzywany technik, jednak ja staram się naprawiać wszystko indywidualnie. Głownie jak coś w aucie się zepsuje to również nie idę od razu do mechanika. W sytuacji gdy mam do czynienia z elementami z gumy to najlepsze wyroby znajduję w sklepie https://powerrubber.com/ gdzie ja za każdym razem takie gumowe rzeczy zamawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super to zostało opisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie zostało to napisane.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety nigdy nie miałam okazji jeździć tym autem więc również nie mam nawet żadnej opinii na jego temat. Za to na pewno mogę każdemu polecić świetną pomoc drogową https://www.pomocdrogowa.walbrzych.pl/ w momencie gdy będziecie tego potrzebowali.

    OdpowiedzUsuń
  9. Każdy kierowca powinien znać podstawy mechaniki samochodowej, ale nie zawsze jesteśmy w stanie samodzielnie naprawić usterkę. W takim przypadku, warto skorzystać z usług profesjonalnej pomocy drogowej. W Poznaniu polecamy http://www.pomocdrogowapoznan.pl/, gdzie doświadczeni mechanicy sprostają każdemu wyzwaniu.

    OdpowiedzUsuń